Beeld en geluid
Foto en video
Computers
Refurbished
Software
Dierenbenodigdheden
Drogisterij
Parfum en cosmetica
Elektronica
Componenten
Games
Speelgoed
Feestartikelen
Hobby
Knutselen
Modelbouw
Kabels en adapters
Kleding
Schoenen
Tassen en koffers
Koken en tafelen
Keuken apparatuur
Horeca
Muziek en film
Muziekinstrumenten
Parfum en cosmetica
Persoonlijke verzorging
Parfum en cosmetica
Schoenen
Kleding
Tassen en koffers
Games
Speelgoed
Feestartikelen
Wasssen en drogen
Wonen, woonaccessoires
Kerst
Meubels
Verlichting
Fabrikant: | |
---|---|
EAN-code: | 9789075458473 |
Shopscore | 5 (8)
|
---|
Organisaties veranderen. En organisaties veranderen soms ook niet, of niet precies zoals we dat zouden willen. Managers en adviseurs hebben vaak een groot geloof in de maakbaarheid van organisaties. Als een verandering niet lukt, is dat meestal reden om een nieuwe verandering op gang te brengen, of een andere aanpak te kiezen. Het is zelden reden eens stil te staan bij waarom het blijft zoals het was, of niet wordt zoals men wil. 'Onveranderbaarheid van organisaties' gaat over de grenzen van de veranderbaarheid, ofwel de onveranderbare kant van organisaties. Wat maakt nu dat organisaties zich niet zomaar laten veranderen? Welke rol spelen mensen daarin? Wat doet macht? Welke systeemeigenschappen beschermen het bestaande? Welke rol speelt toeval? Om deze en andere vragen te beantwoorden, laten de auteurs zich inspireren door essays van vooraanstaande wetenschappers uit acht wetenschapsgebieden, waaronder de biologie, taalkunde, bouwkunde en filosofie. Ze komen tot de conclusie dat de onveranderbare kant noodzakelijk is voor het voortbestaan van organisaties en dat zicht op het onveranderbare een waardevolle aanvulling is in het veranderkundig denken. Dit boek biedt geen recepten waarmee onveranderbaarheid alsnog weg te toveren is. Het is geschreven voor hen die regelmatig geconfronteerd worden met de onveranderbare kanten van organisaties en die meer willen weten over waar de grenzen eigenlijk liggen.